“Wat zou je hier nog willen leren, Lisa?” vraag ik. Lisa komt al wat langer bij mij. We hebben al heel wat gedaan met rekenen: klokkijken, met geld rekenen, staartdelingen. Lisa zit in groep 6. Leuke, gezellige meid die heel goed kan dansen. Ook zit ze op paardrijden en heeft een eigen verzorgpony: Roos. Ze wordt altijd helemaal enthousiast als ze over Roos vertelt.

Ik zie Lisa denken. Als je aan een moeilijk onderwerp wil werken, heb je best lef nodig. En dat heeft Lisa. “Breuken, daar snap ik echt niks van en ik kan het ook niet.”

Ik pak een reep chocola tevoorschijn. “O nee, ik denk toch echt dat jij deze reep wel kunt breken, of niet dan?” Ieder de helft, dat noem je in breukentaal “één-tweede”. Zo gaan we verder. Repen worden gebroken, cirkels gevierendeeld en na nog wat vijven en zessen wordt er zelfs opgeteld en afgetrokken met breuken.

Wat er allemaal niet mogelijk is nadat chocola en ijs gebroken zijn…….begeleiding-training-dyscalculie

Deel deze informatie via social media!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page
Getagd op:                    

Reacties op mijn blog stel ik zeer op prijs, dus wat houd je tegen?